My vermoede is dat as jy ʼn spesialis-verslaggewer is (sport, finansies, kuns, vroue, ens) dan moet jy jou spesialis-gebied baie goed ken en so respek by jou bronne afdwing om die storie te kry.
As jy ʼn algemene verslaggewer is, moet jy óf ʼn baie hardekwas nuusredakteur hê óf jy moet deursettingsvermoë en ʼn renosterdikvel hê om te sorg dat jy nie sommer die handdoek ingooi nie.
As jy 'n misdaadverslaggewer is, was daar destyds verskeie maniere hoe jy 'n storie uit die polisie, ambulansmanne ens gekry het.
Jong Rika van Graan |
Rika het dit reggekry dat al wat 'n polisieman is oor hul voete geval het om vir haar die nuutste stories aan te dra. Dan het sy verder deur middel van die destydse telefoonsentrales nog die slagoffers se stories met al die snot en trane by die emmervol gekry. Hoekom? Sy het die slag gehad om mense na haar pype te laat dans sonder dat hulle moeg geword het daarvan.
Gert Swiegers |
Jimmy Kruger |
Een geval onthou ek het Gert vir die destydse minister van polisie, mnr Jimmy Kruger gebel. Hy stel hom voor as "ou Gert Swiegers van Die Transvaler" en hy noem die minister "U Edele". Twintig minute later noem hy hom "oom Jimmy" of sommer net "Jimmy, my ou maat". Teen daardie tyd weet Beertjie meer van die saak waaroor hy gebel het as die polisie wat die saak ondersoek het.
Wat die polisie se deure ook vir jou laat oopstaan het, is as jy vir hulle (veral die nagskof-ouens) so nou en dan ietsie in 'n bottel kon aangee sodat hulle jou naam beter kan onthou. Vandag sou dit op sigself seker 'n koerantstorie gewees het, maar destyds toe tandepasta nog wit was, was dit 'n algemene manier om jou kontakte aan jou kant te kry en te hou. Veral as jy saam om die prop kon praat.